
Wiadomości
- 5 kwietnia 2011
- wyświetleń: 6255
Niebezpieczne przejście
Wszystko jest zgodne z przepisami i warte swojej ceny - stwierdzili projektant oraz władze powiatu i gminy. Czy to mądre uzasadnienie decyzji o umieszczeniu przejścia dla pieszych tam, gdzie dochodzi do wypadków z udziałem dzieci? - pyta Gazeta Czechowicka.
Niebezpieczne przejście dla pieszych mieści się na skrzyżowaniu ulic Traugutta i Węglowej, umożliwia przekroczenie ulicy Traugutta między kościołem św. Barbary a Szkołą Podstawową nr 2.
Pod koniec 2009 roku, po latach opóźnień, skrzyżowanie doczekało się sygnalizacji świetlnej. Kosztowała trzysta tysięcy złotych. Inwestorem był powiat bielski, ale kosztami podzielono się po połowie z gminą. Obie strony zapewniały, że kłopotliwe skrzyżowanie wreszcie będzie bezpieczne. Myliły się.
- Myślałem, że w dalszym ciągu przejście będzie znacznie oddalone od centrum skrzyżowania, o jakieś osiem metrów dalej niż od obecnego. Nawet bramkę do szkoły umieściliśmy tak, aby prosto z pasów dzieci wchodziły na jej teren i blokowały ruchu pieszego na chodniku - mówi Mirosław Olek, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2. W lipcu 2009 roku, czyli wiele miesięcy przed oddaniem sygnalizacji do użytku, szef "Dwójki" zauważył, że budowlańcy zabierają się do umieszczenia "zebry" tuż obok skrzyżowania. - Postanowiłem od razu interweniować, bo wiedziałem z czym to się wiąże. Zaprosiłem na spotkanie do szkoły wicestarostę, szefa Zarządu Dróg Powiatowych, wykonawcę inwestycji i burmistrza, by ostrzec przed popełnieniem błędu. Ale przedstawiciele starostwa tłumaczyli, że wszystko jest zgodne z przepisami i ze sztuką inwestorską. Nie pomógł mój argument, że zasady zasadami, ale bezpieczeństwo jest najważniejsze - przypomina Mirosław Olek. - Kto teraz weźmie za to odpowiedzialność? - pyta Andrzej Maj, przewodniczący Zarządu Osiedla Barbara.
A jest za co odpowiadać. Przejście dla pieszych zostało usytuowane tak blisko skrzyżowania, że bez ostrzeżenia wpadają na nie kierowcy, którzy z ulicy Węglowej skręcają w prawo na Traugutta. Kierowcy wprawdzie mają zielone światło, ale zanim zauważą, że piesi również i muszą się zatrzymać przed pasami, to często wyhamowują zbyt późno. I albo napędzają stracha pieszym, albo dochodzi do wypadków.
Pod koniec 2009 roku, po latach opóźnień, skrzyżowanie doczekało się sygnalizacji świetlnej. Kosztowała trzysta tysięcy złotych. Inwestorem był powiat bielski, ale kosztami podzielono się po połowie z gminą. Obie strony zapewniały, że kłopotliwe skrzyżowanie wreszcie będzie bezpieczne. Myliły się.
- Myślałem, że w dalszym ciągu przejście będzie znacznie oddalone od centrum skrzyżowania, o jakieś osiem metrów dalej niż od obecnego. Nawet bramkę do szkoły umieściliśmy tak, aby prosto z pasów dzieci wchodziły na jej teren i blokowały ruchu pieszego na chodniku - mówi Mirosław Olek, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2. W lipcu 2009 roku, czyli wiele miesięcy przed oddaniem sygnalizacji do użytku, szef "Dwójki" zauważył, że budowlańcy zabierają się do umieszczenia "zebry" tuż obok skrzyżowania. - Postanowiłem od razu interweniować, bo wiedziałem z czym to się wiąże. Zaprosiłem na spotkanie do szkoły wicestarostę, szefa Zarządu Dróg Powiatowych, wykonawcę inwestycji i burmistrza, by ostrzec przed popełnieniem błędu. Ale przedstawiciele starostwa tłumaczyli, że wszystko jest zgodne z przepisami i ze sztuką inwestorską. Nie pomógł mój argument, że zasady zasadami, ale bezpieczeństwo jest najważniejsze - przypomina Mirosław Olek. - Kto teraz weźmie za to odpowiedzialność? - pyta Andrzej Maj, przewodniczący Zarządu Osiedla Barbara.
A jest za co odpowiadać. Przejście dla pieszych zostało usytuowane tak blisko skrzyżowania, że bez ostrzeżenia wpadają na nie kierowcy, którzy z ulicy Węglowej skręcają w prawo na Traugutta. Kierowcy wprawdzie mają zielone światło, ale zanim zauważą, że piesi również i muszą się zatrzymać przed pasami, to często wyhamowują zbyt późno. I albo napędzają stracha pieszym, albo dochodzi do wypadków.
ZOBACZ TAKŻE

[WIDEO] Co słychać na budowie drogi ekspresowej S-1? Najnowsze nagranie

Koleje Śląskie z szeregiem udogodnień dla rowerzystów. Są gotowe na sezon rowerowy

13 mln zł dotacji dla powiatu. Będzie odbudowa dwóch mostów w Ligocie i dwóch dróg w naszej gminie

Rusza inwestycja warta 100 mln zł. Poprzedzi przebudowę linii z Czechowic-Dziedzic do Zwardonia

Gorący tematKoniec utrudnień na ul. Legionów. Zakończyło się asfaltowanie drogi

Będą nowe utrudnienia. Szczegóły wiosennej korekty rozkładu jazdy Kolei Śląskich
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.