czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Reklama

Gorące tematy

  • 21 października 2022
  • 23 października 2022
  • wyświetleń: 8436

Budimex podsumował postęp prac na przebudowie węzła kolejowego

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa węzła kolejowego "Czechowice-Dziedzice"" podaj

Spółka Budimex podsumowała dotychczasowy postęp prac na przebudowie czechowickiego węzła kolejowego. Jak poinformował główny wykonawca inwestycji, zaawansowanie całości prac wynosi już 77%, ponadto przebiegają one zgodnie z harmonogramem.

Reklama

Przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice · fot. Budimex


Obecnie w ramach kontraktu Budimex realizuje m.in. budowę peronu nr 2 na stacji Czechowice-Dziedzice, budowę czterech torów głównych zasadniczych, czterech torów dodatkowych oraz osiem torów bocznicowych po północnej stronie stacji. Ponadto trwa zabudowa rozjazdów na głowicy wschodniej i zachodniej stacji.

- Nowy peron ma zostać udostępniony pasażerom do użytku w czerwcu 2023 roku. Budowane są również nowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, a także nowy tor na odcinku Most Wisła a Czechowicami-Dziedzicami wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem. Zakończenie tego etapu prac planowane jest na kwiecień 2023 roku - poinformował Budimex.

- Do zakończenia pozostał niespełna rok w ciągu którego pozostaje do wykonania kilka kluczowych elementów takich jak zakończenie budowy układu torowego na północnej części stacji oraz linii kolejowej nr 139 wraz z siecią trakcyjną, branżą srk; wiadukt kolejowy nad ulicą Legionów w Czechowicach-Dziedzicach czy zbiornik retencyjny na stacji zabezpieczający odprowadzenie m.in. wód opadowych z przyległego terenu miejskiego. Na gotowych odcinkach będą trwały prace porządkowe i wykończeniowe wraz wykonaniem projektowanej zieleni - powiedział Wojciech Głuc, dyrektor kontraktu Budimex.

Przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice · fot. Budimex


Kontrakt na przebudowę czechowickiego węzła kolejowego został podpisany w październiku 2019 roku. O skali przedsięwzięcia mówią jego szczegóły. Budimex odpowiada za wymianę około 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej oraz 119 rozjazdów, przebudowę 23 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 wiaduktów i 4 mostów, modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych, budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Czechowice-Dziedzice oraz modernizację peronów w stacji Czechowice-Dziedzice oraz na przystankach Goczałkowice-Zdrój i Zabrzeg.

- Celem inwestycji jest zapewnienie większego komfortu podróży pasażerom, usprawnienie przewozu towarów oraz podróży po zmodernizowanych obiektach: mostach, wiaduktach i przepustach - w tym po nowym 150-m moście na Wiśle między Goczałkowicami-Zdrój a Czechowicami-Dziedzicami oraz po nowym wiadukcie nad DK-1 w Czechowicach-Dziedzicach. Dzięki inwestycji będzie można wygodnie i sprawne podróżować na trasie Katowice - Zebrzydowice i Cieszyn (granica z Czechami) oraz Beskidy. Wszystkie obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - wylicza spółka.

Wartość kontraktu to 1,4 mld zł, a inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Projekt został dofinansowany przez Unię Europejską z instrumentu CEF "Łącząc Europę". Przewidywany termin zakończenia prac to październik 2023 roku.

mp / czecho.pl

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Przebudowa węzła kolejowego "Czechowice-Dziedzice"

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa węzła kolejowego "Czechowice-Dziedzice"" podaj