Wiadomości
- 28 listopada 2014
- wyświetleń: 4882
Można składać wnioski o becikowe
Becikowe to jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka. W bieżącym roku becikowe wynosi 1000 złotych. Wcześniej trzeba jednak złożyć wniosek o wypłatę zapomogi.
Świadczenie z tytułu urodzenia się dziecka może otrzymać matka lub ojciec, opiekun prawny albo opiekun faktyczny dziecka. Becikowe przyznawane jest, gdy dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 1.922 zł netto. Mieszkańcy Czechowic mogą składać wnioski w Wydziale Świadczeń Społecznych w Urzędzie Miejskim (Plac Jana Pawła II 1, pok. 106 - parter).
Wniosek o wypłatę jednorazowej zapomogi składa się w terminie 12 miesięcy od dnia narodzin dziecka. W przypadku, gdy wniosek dotyczy dziecka objętego opieką prawną, faktyczną bądź przysposobionego, w terminie 12 miesięcy od dnia objęcia dziecka opieką prawną albo przysposobienia nie później niż do ukończenia przez dziecko 18. roku życia.
Bliższych informacji udzielają pracownicy Wydziału Świadczeń Społecznych pok. 106 lub pod numerem 32 214-71-12 w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.
Wniosek o wypłatę jednorazowej zapomogi składa się w terminie 12 miesięcy od dnia narodzin dziecka. W przypadku, gdy wniosek dotyczy dziecka objętego opieką prawną, faktyczną bądź przysposobionego, w terminie 12 miesięcy od dnia objęcia dziecka opieką prawną albo przysposobienia nie później niż do ukończenia przez dziecko 18. roku życia.
Do wniosku o tzw. becikowe należy dołączyć:
- zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza lub położną potwierdzające pozostawanie kobiety pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu - wymóg dotyczy tylko biologicznych rodziców dziecka,
- odpis prawomocnego postanowienia sądu orzekającego przysposobienie lub zaświadczenie sądu lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka;
- orzeczenie sądu o powołaniu opiekuna prawnego dziecka,
- akty urodzenia wszystkich dzieci będących w składzie rodziny,
- dowody osobiste rodziców dziecka,
- dokumenty stwierdzające wysokość dochodu rodziny,
- zaświadczenia z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych w 2013 r. przez wszystkich pełnoletnich członków rodziny,
- oświadczenie bądź zaświadczenie o wysokości składki zdrowotnej w 2013r.
- dokument określający datę utraty dochodu oraz miesięczną wysokość utraconego dochodu,
- dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez członka rodziny z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty - w przypadku uzyskania dochodu po roku 2013,
- numer konta wnioskodawcy,
- inne dokumenty według indywidualnej sytuacji rodzinnej i zawodowej rodziny.
Bliższych informacji udzielają pracownicy Wydziału Świadczeń Społecznych pok. 106 lub pod numerem 32 214-71-12 w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.