Wiadomości

  • 15 maja 2019
  • wyświetleń: 598

Reklama na Facebook-u - czyli jak w 30 min uruchomić swoją kampanię reklamową!

Materiał partnera:

Reklama na Facebooku to bardzo popularny sposób promowania się w sieci. Z tej opcji korzysta coraz więcej osób, chwaląc sobie niskie koszty, możliwość targetowania czy łatwość uruchomienia kampanii. Ostatni element, choć nie przysparza wielu problemów, może być nieco dezorientujący dla nowych użytkowników Fb Ads i nastręczać wielu pytań np. o cel czy targetowanie. W tym tekście pomagamy uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamowa na Facebooku w 30 minut i odpowiadamy na wszystkie najczęściej padające pytania dotyczące finansów, rozliczania się czy wybierania odpowiednich opcji.



Reklama na Facebook-u


Czym jest Facebook Ads?





Facebook Ads jest systemem reklamowym. Pozwala on użytkownikom Facebooka tworzyć reklamy i wyświetlać je innym osobom korzystającym z tego portalu społecznościowego. Sama opcja tworzenia reklam jest darmowa, a płacimy w FB Ads jedynie za samą emisję reklam (nie trzeba wykupować dostępu do FB Ads). Ten system reklamowania umożliwia wyświetlanie reklam różnego typu od postów po materiały video dowolnym osobom w serwisie. System reklamowy jest elastyczny, gdyż mamy do dyspozycji wiele opcji, możemy edytować go w każdym momencie lub wstrzymać. Facebook Ads nie jest również zobowiązujący. Rozliczenie za kampanię odbywa się na zasadzie wystawiania rachunku po przekroczeniu ok. 80 zł. lub pod koniec każdego miesiąca.

Do plusów Facebook Ads możemy zaliczyć możliwość targetowania, dużą grupę odbiorców, możliwość dotarcia do społeczności lokalnej, pozytywny odbiór reklamy, atrakcyjne koszty, korzystny system rozliczania się czy fakt, że wiele osób nie widzi różnicy między materiałami promowanymi za pieniądze a typowymi materiałami portalowymi.

Reklamowanie się na Facebooku jest możliwe dla każdej osoby — nawet tej prywatnej i nie wymaga korzystania z pomocy np. agencji marketingowej. Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku odbywa się poprzez wybranie ustawień w trzech sekcjach — Kampania, Zestaw Reklam i Reklama. Przed konfiguracją reklamy będziemy musieli wybrać cel reklamy np. pozyskiwanie ruchu na witrynę czy emitowanie video. W zależności od wybranego celu otrzymamy nieco inne opcje (odnośnie np. ustawień video czy miejsce na podanie linka do witryny) w dalszym etapie konfigurowania reklamy, choć główny schemat tworzenia kampanii są takie same dla różnych kampanii.


Reklama na Facebook-u



Rozpoczęcie tworzenia reklam





Jeśli chcemy utworzyć naszą pierwszą kampanię reklamową mamy dwie opcje do wyboru. Pierwsza z nich to kliknięcie na opcję "promuj post" obok typowego posta naszej strony. Dzięki niej otrzymamy w wyskakującym oknie możliwość podstawowej i uproszczonej konfiguracji a post po wypełnieniu kilku informacji zostanie promowany innym osobom. Drugą — docelową opcją jest stworzenie kampanii reklamowej w managerze reklam. Daje on pełne możliwości tworzenia reklam i jest dużo korzystniejszy pod wieloma względami. Wielu specjalistów zaobserwowało również, że większa możliwość samodzielnej manipulacji i tworzenia daje więcej dostępnych opcji może dawać lepsze rezultaty reklamowe. Aby rozpocząć tworzenie kampanii, musimy wejść w prawym górnym menu na Facebooku w opcje "zarządzanie reklamami". Zostaniemy wtedy przeniesieni do managera, gdzie musimy wybrać opcję "Utwórz" w postaci zielonego przycisku w lewej górnej części strony.


Kampania — Cel





Pierwszą sekcją, w której rozpoczniemy tworzenie kampanii i będziemy musieli wykonać dość ważny wybór — jest sekcja "Kampania". W tej zakładce określamy cel naszej kampanii reklamowej. Do wyboru mamy kilkanaście celów takich jak pozyskiwanie ruchu na stronę, wyświetlanie materiałów video, zwiększenie zasięgu marki, zwiększanie rozpoznawalności marki, instalacja aplikacji czy cele związane ze sprzedażą. Wybór ten będzie miał dwojakie skutki. Pierwszy z nich to fakt, że po wybraniu danego celu otrzymamy nieco inne opcje i ustawienia do wyboru w dalszym czasie. Będą to jednak detale takie jak możliwość wgrania pliku video do kreatora, która nie jest możliwa np. w innych celach. Drugim skutkiem tego wyboru będzie wyświetlana reklama na Facebooku odpowiednim użytkownikom portalu. Jeśli wybierzemy cel "pozyskiwanie ruchu" nasza reklama zostanie wyświetlona osobom, które często i chętnie opuszczają FB i przechodzą na zewnętrzne witryny, a jeśli wybierzemy cel "wiadomości" reklama będzie emitowana osobom chętnie korzystającym z messengera. Facebook w ten sposób wybiera najodpowiedniejsze osoby, którym zostanie wyświetlona reklama, abyśmy uzyskali jak największe korzyści.


Reklama na Facebook-u



Zestaw reklam — Targetowanie, umiejscowienie, harmonogram i budżet





W drugiej sekcji otrzymujemy możliwość wyboru ustawień całej kampanii reklamowej. Będzie zaliczało się do tego np. ustalenie harmonogramu. W tym miejscu podajemy dni oraz godziny, w których ma wyświetlać się nasza reklama, wysokość budżetu całkowitego czy dziennego i datę startu kampanii. Wybieramy też miejsce emisji reklamy. Może być to prawa kolumna, wyświetlenie reklamy w messengerze, artykułach ekspresowych czy na Instagramie. Jeśli zależy nam na tym, aby odbiorcy pisali do nas wiadomości, warto wybrać np. messengera, z którego bardzo prosto napisać wiadomość do nas, a jeśli mamy do zaprezentowania produkt estetyczny np. koszulki czy czapki dobrym posunięciem będzie wybór Instagrama. Gdy sprzedajemy daną rzecz, powinniśmy emitować reklamy np. w Marketplace, a jeśli nie mamy preferencji, możemy pozostawić tę decyzję Facebookowi, zaznaczając "automatycznie umiejscowienie".

Ostatnim i zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów w tej zakładce jest opcja "Odbiorcy". W tym miejscu wybieramy grupę docelową, w jakiej zostanie wyświetlona nasza reklama. Do dyspozycji mamy kilkaset parametrów — mniej lub bardziej szczegółowych. Do podstawowych należy płeć, wiek, lokalizacja i język. Do szczegółowych zaliczać się będą zainteresowania, odwiedzane strony na portalu, ulubieni wykonawcy, sytuacja zawodowa itp. Jeśli chcemy pozyskiwać klientów, warto określić dokładnie grupę docelową i ja zawęzić, gdyż osoby o konkretnym profilu z dużo większym prawdopodobieństwem kupią nasze produkty. Gdy reklamujemy drogie tusze do rzęs, warto wybrać kobiety w wieku 25-40 z dużych miast interesujące się modą i podróżami. Gdy chcemy zwiększyć zasięg marki lub poprawić jej wizerunek warto określić jedynie dane lokalizacyjne, lub podstawowe - rozszerzając grupę docelową.



Reklama — Format i rodzaj samej reklamy





Ostatnią zakładką jest sekcja "Reklama". Tutaj tworzymy sam post, pokaz slajdów lub materiał video i ustalamy jego opcje. Mamy również do dyspozycji podgląd gotowej reklamy i możemy sprawdzić, jak będzie ona wyglądała po opublikowaniu w różnych miejscach i na różnych urządzeniach. Warto przygotować sobie wcześniej materiały, aby je tylko wgrać, gdyż znacznie przyspieszy to cały proces. W zależności od danej opcji możemy wprowadzać zdjęcia, tekst, linki, opisy czy nagłówki i sprawdzać je na podglądzie.

Jarosław Kulikowski - https://mediaclick.pl