Wiadomości
- 11 maja 2020
- wyświetleń: 2329
Jak zarejestrować spółkę z o.o. - tradycyjnie czy przez S24?
Materiał partnera:
Rejestracja sp. z o o może przebiegać na kilka sposobów, a więc ostateczna decyzja to kwestia bardzo indywidualna. Faktem jest, że coraz mniej osób decyduje się na metodę tradycyjną, która jest znacznie mniej wygodna, a jednocześnie zajmuje więcej czasu. Warto jest poznać wszystkie dostępne rozwiązania, tak aby dokonać samodzielnej oceny. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorców, którzy otwierają pierwszy biznes i nie posiadają doświadczenia w załatwianiu spraw formalnych.
1. Tradycyjna rejestracja spółki z.o.o.
Założycielem spółki z ograniczona odpowiedzialnością może być osoba fizyczna lub prywatna. Nie ma tutaj większego znaczenia obywatelstwo, czy też lokalizacja siedziby. Istotne jest to, aby dysponować minimalną kwotą kapitału (jest ona określona w przepisach). Tradycyjna metoda rejestracji wymaga sporządzenia aktu notarialnego. Pierwszym krokiem jest więc umówienie się na wizytę w kancelarii notarialnej. Warto wspomnieć, że na takim spotkaniu muszą być obecni wszyscy wspólnicy lub ich pełnomocnicy. Zazwyczaj czas załatwienia wszystkich formalności wynosi kilka tygodni. Nie jest to więc dobre rozwiązanie dla tych, którzy możliwie najszybciej pragną rozpocząć działalność.
Nie można również zapomnieć o dostarczeniu dokumentacji potrzebnej do sporządzenia umowy. Mowa tutaj przede wszystkim o dokumentach tożsamości i danych osobowych wspólników. Ponadto niezbędne jest określenie m.in. formy oraz rodzaju działalności, siedziby, czasu trwania tworzonej spółki.
2. Rejestracja spółki z.o.o. przez internet
W dzisiejszych czasach założenie spółki z.o.o. drogą internetową nie generuje zbyt dużej ilości problemów. Pierwszym krokiem jest dokonanie rejestracji na portalu S24. Dopiero wtedy można korzystać z funkcjonalności serwisu. Następnie należy utworzyć profil przedsiębiorstwa. Portal udostępnia wszystkie informacje, które są niezbędne do założenia spółki. Oznacza to, że nie ma konieczności poszukiwania ich na własną rękę. Ponadto kluczowe powiadomienia wysyłane są na skrzynkę mailową, co stanowi kolejne udogodnienie.
Opisywane rozwiązanie jest dedykowane tym, którzy posługują się podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. W innej sytuacji nie będziemy mogli wysłać wniosku o rejestrację. Wszelkie formalności można załatwić bez wychodzenia z domu. Atutem jest również brak opłat notarialnych, a także niższa opłata sądowa. Niektóre dokumenty wypełniane są w sposób automatyczny, co pozwala zaoszczędzić sporą ilość czasu.
3. Rejestracja spółki z.o.o. przez biuro rachunkowe
Nie każda osoba może założyć spółkę z.o.o. drogą internetową. Przyczyn jest wiele np. brak profilu zaufanego/podpisu kwalifikowanego, trudności ze skompletowaniem niezbędnych dokumentów, słaba znajomość nowych technologii, obawy związane z bezpieczeństwem danych. W takim przypadku do wyboru mamy dwa rozwiązania - rejestracja tradycyjna lub przez biuro rachunkowe.
W pierwszym przypadku ponosimy sporą opłatę notarialną. Ponadto notariusz nie pomoże nam na innych etapach załatwiania formalności. Zupełnie inaczej jest w przypadku biura rachunkowego. Księgowość kompleksowo pomoże nam w rejestracji i wszystkich formalnościach, przeprowadzając nas przez cały proces od początku, do końca.