Wiadomości

  • 20 lipca 2020
  • wyświetleń: 1812

Oprogramowanie CRM - czy warto je zastosować?

Materiał partnera:

W obecnych czasach umiejętność nawiązania kontaktów z potencjalnymi klientami, na różnych poziomach, jest niezmiernie istotna. Dzięki kompleksowemu podejściu do takiej relacji, możemy uzyskać o wiele lepsze efekty sprzedażowe, zarówno jeśli chodzi o handel, czy usługi. Mając coraz więcej danych o poszczególnych kontrahentach, potrafimy reagować na niektóre ich potrzeby z wyprzedzeniem. Nie bez znaczenia jest także fakt, że dobrze "zaopiekowany" klient lub klientka chętnie do nas powróci, a co za tym idzie - wyda więcej pieniędzy. Nowoczesne systemy komputerowe są w stanie analizować setki i tysiące danych, które pozwolą nam na lepsze zarządzanie naszymi stosunkami z kontrahentami w przyszłości. Dlatego warto w nie inwestować - to się na pewno nam opłaci.

1. Nowoczesne narzędzie, z którego trzeba skorzystać
2. Większość zyskuje - warto zainwestować w przyszłość
3. Wszystko, a nawet więcej - w jednym miejscu

Nowoczesne narzędzie, z którego trzeba skorzystać



Jednym z narzędzi, którego zastosowanie może przynieść bardzo dobre efekty, jest system fachowo zwany CRM. Skrót ten, czyli "customer relationship management" pochodzi z języka angielskiego i oznacza zarządzanie szeroko pojmowanymi kontaktami z klientami, przy użyciu olbrzymiej komputerowej bazy danych, która powstaje podczas takiej współpracy. Baza danych jest zatem stałą wartością, niezależną od naszych pracowników, którzy mogą pracę, np. zmienić. Dzięki informacjom zebranym przez taki system, wdrażanie nowych pracowników jest o wiele łatwiejsze, a i klienci mają pewność, że ich potencjalne potrzeby zostaną błyskawicznie rozpoznane. System CRM działa więc jak swoista "pamięć firmy", dzięki której łatwiej nam będzie osiągnąć pozytywne rezultaty oraz zamierzony cel. Na pewno ułatwi nam on tworzenie konkretnych strategii, dopasowanych do indywidualnych odbiorców naszych produktów lub usług. Tym samym szansa na ostateczny sukces zdecydowanie wzrasta.


Większość zyskuje - warto zainwestować w przyszłość


O tym, że inwestycje w ów nowoczesny system zarządzania się sprawdzają, świadczą statystyki. Przede wszystkim wpływa on w znaczący sposób na wzrost zysków tych przedsiębiorstw, które zeń korzystają. Opierając się na badaniach IDC Cap Gemini, możemy stwierdzić, że 44% firm, które wdrożyły CRM zarobiło od 10 do 20% więcej w skali roku, zaś 24% przedsiębiorstw zyskało odpowiednio ponad 20% więcej. Jak więc widzimy, jest o co walczyć. Systemy te były najpierw stosowane na zachodzie Europy, a obecnie szeroką falą objęły także i polski rynek. CRM może być zastosowany praktycznie w każdej branży, która ma u siebie dział handlowy. Przemysł ciężki, komputerowy, hurtownie wszelakich towarów, branża farmaceutyczna, itp. - wszyscy mogą skorzystać dzięki jego zastosowaniu na co dzień i od święta.


Wszystko, a nawet więcej - w jednym miejscu



Przed zakupem konkretnego rozwiązania warto sobie zadać pytanie - z czego składa się system CRM? Jest to bogata i inteligentna baza danych, do której podpięte są wszelkie informacje, takie jak: telefon, adres, historia zamówień, poczta mejlowa, wdrażane projekty oraz strategie, raporty, ekstranet, itp. Aplikacja jest na tyle rozbudowana, że będzie umiała nam zwrócić uwagę na istotne terminy, czy też inne sytuacje wymagające odpowiedniej reakcji. Będzie także w stanie podpowiadać nam rozwiązania, które zadowolą naszych kontrahentów. Łatwo w niej znaleźć wszelakie dokumenty, czy też inne istotne umowy, co pozwala na szybką reakcję w procesie przygotowywania nowych zleceń, czy też renegocjacji kontraktów. Przygotowuje ona także raporty, dzięki którym możemy błyskawicznie reagować na to co się dzieje w dziale handlowym naszej firmy. Krótko mówiąc - jest to narzędzie na miarę XXI wieku, z którego trzeba skorzystać - im szybciej, tym lepiej.