Wiadomości

  • 21 października 2020
  • wyświetleń: 1060

Jak pracować w domu, zachowując przy tym swoją prywatność?

Materiał partnera:

Coraz więcej osób decyduje się na pracę zdalną. Część jest zmuszona przez sytuację epidemiologiczną, część uważa, że wykonywanie obowiązków zawodowych w domu to najwygodniejsza forma, a część jest zmęczona pracą na etacie i ceni sobie niezależność. Jak każde rozwiązanie i to ma swoje plusy i minusy. Warto wiedzieć, jak zorganizować swoją codzienność, by rozdzielić życie prywatne od zawodowego.

Jak pracować w domu, zachowując przy tym swoją prywatność?


Dobra organizacja gwarancją sukcesu



Pracując we własnym domu bardzo łatwo się zatracić w pracy. Zdarza się, że trudzisz się przez cały dzień, nie mając czasu na życie prywatne. Twoje łóżko staje się drugim biurem, w którym spędzasz większość dnia. Nie jest to najlepsza opcja. Jak we wszystkim i w tym przypadku zachowaj umiar. Przede wszystkim wyznacz sobie godziny pracy i sztywno się ich trzymaj - to pozwoli Ci na odrobinę relaksu i zapewnienie sobie czasu wolnego.

Jeśli masz taką możliwość, dobrym pomysłem będzie wydzielenie osobnego pomieszczenia w Twoim domu, które posłuży stricte jako biuro. Takie miejsce w dużym stopniu ułatwi rozdzielenie przestrzeni prywatnej od firmowej. To tam wykonuj swoje obowiązki i staraj się nie wykraczać z pracą poza jego granice.

Chroń swój prywatny adres



Rejestrując własną działalność, we wniosku CEIDG-1 musisz podać adres swojej firmy. Osoby pracujące w domu z reguły wpisują miejsce zamieszkania. O ile to dość wygodne rozwiązanie, to jednak nie do końca bezpieczne. Musisz być świadomy, że siedziba firmy jest dostępna publicznie i każdy w Internecie może sprawdzić wskazaną przez Ciebie lokalizację. Dodatkowo, widnieje ona zwykle na stronie www, na wizytówkach czy fakturach.

Znacznie lepiej zdecydować się na adres wirtualny (https://wirtualne-biuro-warszawa.eu/). Korzystając z tej usługi udostępniona zostaje Ci siedziba w prestiżowej lokalizacji, która znajduje się w luksusowym budynku. Możesz dowolnie nią dysponować i zarejestrować pod tym właśnie adresem swoją działalność. Wszelka korespondencja służbowa trafi w ręce profesjonalistów, którzy na Twoje życzenie przeskanują listy i prześlą je na Twój email.

Jak nie stracić profesjonalizmu?



Niektóre sytuacje wymagają spotkania z klientem twarzą w twarz. Zapraszając go do własnego domu, znacznie obniżysz swój profesjonalizm. Jeśli chcesz być postrzegany poważnie, wirtualne biura (https://biuro-wirtualne-warszawa.eu/) udostępniają możliwość wynajęcia sali konferencyjnej.

Spotykając się z potencjalnym kontrahentem w profesjonalnym pomieszczaniu w przeszklonym biurowcu dbasz o swój wizerunek i zwiększasz zaufanie. Z powodzeniem przeprowadzisz tam również spotkania i szkolenia firmowe. Praca zdalna nie musi wcale odzierać Cię z prywatności. Podstawą jest odpowiednia organizacja i sprawdzenie, jakie rozwiązania w tym zakresie oferuje dzisiejszy rynek.