czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 5 stycznia 2021
  • wyświetleń: 1372

Chcesz pracować w USA? To musisz wiedzieć!

Materiał partnera:

Stany Zjednoczone dla wielu osób wydają się rajem na ziemi. Codziennie setki osób przybywa do tego kraju w poszukiwaniu pracy. Warto się jednak odpowiednio przygotować do tego zadania, aby się nie rozczarować. Dlatego należy poznać wszystkie kroki, które nam ułatwią znalezienie wymarzonego zajęcia w tym kraju mlekiem i miodem płynącym. Sprawdź więc, jak się przygotować do pracy w USA.

Chcesz pracować w USA? To musisz wiedzieć!


Zacznij od znalezienia pracy!



Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest znalezienie pracy, zanim zdecydujemy się na wyjazd do USA. To znacznie ułatwi nam całą procedurę! Zdecydowanie łatwiej podróżować, gdy mamy pewność, że na miejscu czeka nas zatrudnienie. Dlatego, zanim zaczniemy planować podróż, to warto poszukać ogłoszeń na różnych stronach internetowych lub udać się do pośrednika, np. agencji pracy.

W przypadku pierwszego wyjazdu skorzystanie z pomocy sprawdzonego pomocnika będzie najlepszym rozwiązaniem. Dlatego warto udać się do agencji pracy, która zbiera świetne opinie. Trzeba pamiętać, że niestety pobierają one pewien procent od wynagrodzenia, więc to niestety uszczupli naszą pensję. Jednak takie rozwiązanie może być bezpieczniejsze. Należy się tylko upewnić, czy wybrana przez nas placówka znajduje się na liście licencjonowanych agencji. Dzięki temu unikniemy oszustw.

Potrzebna będzie wiza!



Głośno było o tym, że zniesiono wizę i wielu Polaków myśli, że można bez niej jechać do pracy do Stanów Zjednoczonych. Oczywiście warto pamiętać, że dotyczy to tylko wyjazdów w celach turystycznych lub biznesowych poniżej 90 dni. Jeżeli planujemy dłuższy pobyt w USA, wiza będzie niezbędna.
Dlatego należy się o nią starać zaraz po tym, gdy znajdziemy odpowiednią ofertę pracy. Trzeba również pamiętać, że pracodawca musi złożyć wniosek w Urzędzie Imigracyjnym Stanów Zjednoczonych (USCIS). Następnie petycja powinna zostać zaakceptowana przez urzędników USCIS, a specjalny numer I-129 zostanie przesłany do przyszłego pracownika. Będzie nam on potrzebny podczas rozmowy z konsulem.

Jak ubiegać się o wizę?



Wiemy już, że jednym z najistotniejszych kroków podczas ubiegania się o pracę w USA jest posiadanie wizy. W tym celu należy złożyć wniosek na stronie internetowej https://www.ustraveldocs.com/pl_pl/ lub zadzwonić na infolinię +48 22 307 136. Warto też od razu przygotować odpowiednie dokumenty:

  • paszport,
  • zdjęcie (5 cm x 5 cm) wykonane w ciągu ostatnich 6 miesięcy,
  • potwierdzenie opłaty za rozpatrzenie wniosku,
  • dziesięciocyfrowy numer kodu kreskowego ze strony potwierdzający złożenie formularza DS-160.


Jeżeli wniosek o wizę zostanie pozytywnie rozpatrzony, to czeka nas spotkanie z konsulem, które odbędzie się przy ul. Pięknej w Warszawie. Warto odpowiednio przygotować się do takiej rozmowy. Wszelkie informacje na temat zasad obowiązujących przy wejściu, można znaleźć na stronie Ambasady Stanów Zjednoczonych.
Na rozmowę należy mieć również przygotowany numer I-129 przysłany przez urzędników USCIS. Standardowo rozmowy odbywają się w języku angielskim. Jednak jeżeli nie radzimy sobie z nim dobrze, to mogą być przeprowadzone po polsku. Jeżeli wszystko przebiegnie bez problemu, to wiza zostanie przydzielona i będzie można wyjechać do wymarzonej pracy.

Przy tworzeniu artykułu korzystaliśmy z wpisu na blogu - https://estavisa.pl/jakie-sa-zarobki-w-usa-srednie-i-stale-pensje/