Wiadomości

  • 26 kwietnia 2021
  • wyświetleń: 1654

Dbamy o czechowickie marki by były gotowe na otwarcie gospodarki

Materiał partnera:

Jak agencje reklamowe z Czechowic mogą pomóc promować Twoją markę na zmieniającym się rynku? Niezależnie od sytuacji gospodarczej warto dbać o unikalność i siłę swojej marki. Tworzenie dobrej pozycji na rynku nie kończy się jednak na zaprojektowaniu logo, przygotowaniu kilku ulotek czy reklamie na Facebooku i w Google.

Otwarta gospodarka wymaga promocji


Te działania powinny być jedynie wynikiem dobrze przemyślanej strategii, a nie strategią samą w sobie. Każdy dobry biznes zaczyna się od analizy w jakim stanie znajduje się Twoja firma, jaka jest konkurencja, jakie potrzeby chcesz zaspokajać swoim produktem lub usługą. Dopiero mając diagnozę można stworzyć strategię, w której określimy co chcemy osiągnąć i w jakim zakresie. Wynikiem budowania strategii nie powinno być 50 stron raportu, 40 celów i górnolotnych modnych określeń. Jeżeli Twój doradca użyje na tym etapie kolorowych analiz i wykresów, a wśród cech, które mają Cię wyróżnić są innowacyjność, zmiana świata na lepsze czy inne nic nie znaczące hasła - trzymaj się od niego z daleka. Mając przemyślaną strategię, w formie 1-2 stron konkretnych celów (realistycznych do spełnienia w przestrzeni 1 roku) i konkretnych wartości, można przystąpić do planowania taktyki, czyli tego jak tę strategię wdrożyć. Bez tych kroków tak naprawdę nie budujemy marki - jedynie krótkowzrocznie dążymy do zwiększenia zysku.

Zapewne pomyślisz, że o to chodzi, jednak krótkoterminowe sposoby promowania firmy będą od ciebie ZAWSZE wymagały większych nakładów reklamowych w końcowym rozliczeniu. Lepszym rozwiązaniem jest budowanie brandu (branding). Pod tym pojęciem zawiera się wszystko to co kojarzy się Twoim klientom z Twoją firmą - może to być kolor lub wzór, po którym Cię rozpoznają, mogą to być Twoi kompetentni i pomocni pracownicy lub fakt, że wybierasz do swojej oferty tylko produkty dobrej jakości. W świecie, w którym wszystkie firmy zaczynają konkurować wyłącznie ceną, można się wyróżnić dobrze zbudowaną marką.

Otwarta gospodarka wymaga promocji


Po wykonanej diagnozie i strategii realizację planu rozpoczyna się od budowania identyfikacji wizualnej czyli znaku firmowego, kolorystyki, wzorów tworzących unikalny "kod", który musi przewijać się we wszystkich działaniach Twojej firmy. Mając taką podstawę można przystąpić do projektowania.

Otwarta gospodarka wymaga promocji


Jak pokazali Les Binet i Peter Field (praktycy, badając wydajność marketingu) warto rozbijać swój budżet marketingowy wg zasady 60 / 40%, gdzie 60% to długofalowe budowanie marki w sposób budujący emocjonalną więź z klientem, a 40% to bezpośrednie działania marketingowe takie jak promocje czy reklama banerowa w Internecie. Reklamy długofalowe są po to by nie mówić o cechach produktów i usług bezpośrednio, a budować więź czyli pokazywać wartości za jakie chcemy by ludzie nas cenili. Może to być budowanie pozycjonowania strony WWW, tworzenie ciekawych treści dla mediów społecznościowych, akcje charytatywne, piękny spot reklamowy czy małe elementy dopieszczające klientów. Możliwości jest bardzo wiele.

Otwarta gospodarka wymaga promocji


Skutecznym rozwiązaniem jest również mieszanie kanałów reklamy - zamiast inwestowania wspomnianych 40% budżetu np w reklamy Facebooka warto tę kwotę dzielić i zainwestować część w reklamę zewnętrzną (banery, billboardy), część w budowanie strony internetowej, część w reklamę w prasie/TV/radio, a część w Facebook/AdWords. Zasady te znajdą zastosowanie w każdej firmie niezależnie od jej wielkości.

Otwarta gospodarka wymaga promocji


Firmy inwestujące w budowanie marki niezależnie od zawirowań na rynku mogą łagodniej odczuć ich negatywne skutki. Zawsze warto inwestować w budowanie relacji z klientem i o sobie przypominać.

Jeżeli czytając ten tekst pomyślałeś, że to może Ciebie dotyczyć, skonsultuj się z fachowcami. Zapraszamy do Reklama Prosto w Czechowicach-Dziedzicach (ul. Traugutta 1/9, www.reklamaprosto.pl), gdzie w prosty sposób wyjaśnimy Ci jakie możliwości daje budowanie marki i zbudujemy (lub odbudujemy) ją z Tobą. Od 2008 nieprzerwanie pomagamy budować wizerunki firm (branding, projekt logo), strony WWW i sklepy internetowe oraz wszelkiego rodzaju reklamę drukowaną/zewnętrzną. Pomogliśmy setkom firm wystartować i nabrać rozpędu - chętnie pomożemy Tobie!