Wiadomości

  • 18 października 2021
  • wyświetleń: 1253

TikTok - aplikacja cały czas zyskuje na popularności!

Materiał partnera:

Z TikToka korzystają już prawie wszyscy — dzieci, młodzież, młodzi dorośli, osoby po 30stce, 40stce czy nawet emeryci!

Źródło: pexels.com


Skąd wziął się fenomen tej aplikacji? Dlaczego nagle wszyscy zaczęli korzystać z TikToka? Odpowiadamy!

Ile osób korzysta z TikToka?



W 2021 roku firma macierzysta Bytedance przeprowadziła badania. Na TikToku obecnie jest ponad 1,29 miliarda aktywnych użytkowników w skali miesiąca i ta liczba stale rośnie. Warto zadbać o fajną nazwę na TikToku, aby być lepiej zauważonym: https://nafakcie.pl/fajne-nazwy-na-tik-tok/

Skąd wzięła się popularność TikToka?



Obserwując filmiki wrzucane na tę platformę, większość użytkowników potwierdza, iż z początku zamysł tej aplikacji wydawał się nudny, dziecinny i często określany także jako żenujący. Nic w tym dziwnego. TikTok to zastępstwo Musical.ly, które polegało głównie na ruszaniu ustami do piosenki i ewentualnie na ruszaniu rękami do rytmu. TikTok początkowo wyglądał bardzo podobnie i choć do dnia dzisiejszego znajdą się twórcy, którzy skupiają się tylko na lipsync’u, z czasem ta platforma zaczęła być odpowiednia dla wszystkich osób, w każdym wieku.

Obecnie na TikToku znajdziesz twórców z każdego kraju. Użytkownicy TikToka, dzielą tę aplikację na "strefy". Każda strefa dotyczy innego tematu. Na tej platformie tworzy się nie tylko filmiki z podkładem muzycznym, ale także i instruktaże, poradniki, pokazuje swoje talenty, DIY, makijaż i wiele innych. Oczywiście znajdą się także twórcy kontrowersyjni, którzy swoimi filmikami czy też TikTokami nic nie wnoszą, a wręcz przeciwnie szkodzą, dlatego TikTok wprowadził opcję "Nie interesuje mnie". Po kliknięciu tego przycisku, filmiki nie tylko tego twórcy, ale i podobne do tego, nie będą Ci się pokazywać w zakładce "Dla Ciebie".

Czy można zarabiać na TikToku?



Na Youtube zarabia się m.in. poprzez wyświetlenia, ale jak to wygląda w przypadku TikToka? TikTok w teorii wprowadził opcję zarobku na podstawie wyświetleń, jednak aby faktycznie wyciągnąć z tego zadowalającą kwotę, musiałbyś uzyskać naprawdę ogromną liczbę. Większość popularnych TikToktokerów zarabia na filmikach sponsorowanych. Odzywają się do nich marki np. Kosmetyków i dogadują się na współpracę barterową (produkt w zamian za reklamę) lub na współpracę płatną (wynagrodzenie w zamian za zareklamowanie produktu).

Tak naprawdę wysokość takiego wynagrodzenia zależna jest nie tylko od ilości obserwujących, ale także od zaangażowania fanów. Można mieć nawet i milion obserwujących na TikToku, ale pod filmikami mieć zaledwie 3-4 tysiące polubień. W takich sytuacjach reklamodawcy zazwyczaj kierują się zasięgami, a nie samą liczbą obserwujących.

Jak wybić się na TikToku?



Tak naprawdę wybicie się na TikToku jest łatwiejsze, niż wybicie się na innych platformach. Wystarczy śledzić obecne trendy. Zwracaj uwagę nie tylko na muzykę, ale także i na to co się "klika". Zacznij od określenia swojego targetu. Zastanów się nad tym co chcesz tworzyć, w jakiej tematyce czujesz się dobrze, co możesz pokazać, co wyróżnia cię od reszty. Zdecydowanie lepiej jest zbudować własną społeczność, która wie po co do Ciebie "przychodzi". Idealnym przykładem mogą być konta poświęcone ezoteryce, które nie tylko są bardzo popularne, ale i twórcy takich kanałów posiadają mocną i zaangażowaną społeczność.

Choć wybicie się nie jest trudne, niejako musisz liczyć tutaj na "fart". Chodzi o to, abyś trafił do zakładki "Dla Ciebie", bowiem to właśnie tę zakładkę przegląda większość użytkowników. Ciężko tutaj jednoznacznie określić jak się tam dostać. Czasem ten sam filmik, wrzucony dwa razy, przyniesie zupełnie różne rezultaty. Raz zbierze 100 polubień, raz 10 tysięcy. Musisz próbować swoich sił i zobaczyć co najlepiej się "sprzedaje".