czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 23 listopada 2021
  • wyświetleń: 247

Jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów? Najlepsze sposoby

Materiał partnera:

Istnieje wiele sposobów wsparcia sprzedaży, nie każdy z nich jest jednak równie skuteczny. Wśród tych, które sprawdzają się najlepiej należy wymienić m.in. materiały POSM. To świetny sposób na wsparcie sprzedaży zwłaszcza w okresach okołoświątecznych i noworocznym. Ekspozycja reklamy w odpowiednim miejscu i formie to marketingowy strzał w 10. Jakie są najlepsze sposoby wsparcia sprzedaży? Czym są i jak działają materiały POSM? Wszystkie informacje znajdziesz w artykule poniżej.

Adobestock


Najlepsze sposoby wsparcia sprzedaży Twoich produktów



Żeby skutecznie wspierać sprzedaż swoich produktów, musisz znać odpowiedzi na trzy podstawowe pytania:
  • jakie potrzeby ma Twój Klient?
  • Co, w kontekście Twojego produktu, naprawdę może go zainteresować?
  • Jakie ma oczekiwania co do produktu - niska cena, wysoka jakość, a może bezpieczeństwo produktu?


Tylko znając odpowiedzi na te pytania, Twoje materiały sprzedażowe będą trafiać w punkt i wspierać wyniki sprzedaży.

Jakie są zatem najlepsze sposoby na wsparcie sprzedaży Twoich produktów? Na pewno są to działania związane z social media i content marketingiem, czyli promocja produktów fizycznych i usług w mediach społecznościowych, na blogu, stronie internetowej czy firmowanie ich przez influencerów. Nie wszyscy mogą sobie jednak pozwolić na koszty zatrudnienia specjalistów, którzy od A do Z poprowadzą kampanie marketingowe.

Inne sposoby wsparcia, to organizacja programów lojalnościowych. Przynoszą one szybkie efekty i stanowią atrakcyjną formę przykucia uwagi konsumenta. Wśród rodzajów tego typu działań należy wymienić sprzedaż premiową, czyli dołączanie nagród do zakupów o określonej wysokości (np. darmowa dostawa, rabat), loteria lub konkurs. W przypadku tych rozwiązań potrzebne będzie Ci wsparcie w opracowaniu koncepcji programu, wdrożeniu go i zadbaniu o stronę prawną organizacji np. loterii.

Trzecią, znakomitą metodą wsparcia sprzedaży są materiały POSM ("point od sales materials"), zwane też materiałami POS ("point of sales").

Materiały POSM - czym są i dlaczego ich potrzebujesz?



Materiały POSM mają na celu wsparcie sprzedaży. Klient detaliczny trafia na nie bezpośrednio w miejscu, gdzie robi zakupy, jak galeria handlowa, stacja benzynowa, sklep wielkopowierzchniowy, a także w drodze na zakupy czy do pracy, np. przy głównych deptakach, alejach zakupowych czy w drodze do galerii handlowej.

Do materiałów POSM zaliczamy:
  • makiety produktów,
  • stojaki produktowe,
  • naklejki na sklepowych półkach,
  • wiszące w marketach materiały z logotypem Twojej firmy,
  • broszury produktowe,
  • stojaki na ulotki,
  • lightboxy, czyli podświetlane reklamy,
  • bloczki z ulotkami,
  • shelflinery - zadrukowane paski umieszczany na krawędzi półki, zawierające logo produktu i hasło,
  • tacki na produktu,
  • podajniki grawitacyjne lub pushery, czyli "dopychacze" produktów, które powodują, że zawsze są widoczne przy krawędzi półki sklepowej,
  • infokioski, które na dotykowym ekranie, w sposób multimedialny prezentują Twój produkt.


Dzięki materiałom POSM dotrzesz do masowego odbiorcy, zasięg reklamy jest szeroki, dzięki czemu Twoi Klienci otrzymują informacje o nowej linii produktowej czy zachętę do nabycia produktów, które znajdują się już na rynku. Dodatkowo pomagają w budowaniu świadomości i rozpoznawalności marki, więc Twoje produkty są częściej wybierane podczas zakupów. Jedną z największych zalet jest także ich cena, ponieważ koszt materiałów POSM jest znacznie niższy, niż reklama radiowa czy w TV. Więcej informacji o dystrybucji i obsłudze materiałów POS (POSM) znajdziesz na stronie: https://oexcursor.pl/oferta/dystrybucja-i-obsluga-posm.