czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 23 grudnia 2021
  • wyświetleń: 260

Strój do pracy - jak skompletować?

Materiał partnera:

Jeśli pracujesz w biurze, ważne jest, aby znaleźć taki strój, w którym poczujesz się komfortowo i pewnie. Znalezienie innego stroju na każdy dzień tygodnia jest nie lada wyzwaniem, a która z nas znajduje codziennie czas i ochotę na przeglądanie całej szafy w celu znalezienia odpowiednich ubrań? Właśnie dlatego przygotowaliśmy ten przewodnik. W tym miejscu dowiesz się, czym jest profesjonalny ubiór i czym kierować się podczas wyboru najlepszych rzeczy tego typu.

Strój do pracy - jak skompletować?


Co to znaczy ubierać się profesjonalnie?



Odpowiedni ubiór na rozmowę o pracę, spotkanie z klientem czy pierwszy dzień na nowym stanowisku, to ważny element próby wywarcia dobrego wrażenia. Profesjonalny ubiór często jest bardziej formalny niż biznesowy i najczęściej spotyka się go w tradycyjnych biurach księgowych, finansowych czy organizacjach rządowych. Taki rodzaj stylizacji jest często pożądany na wszelkiego rodzaju targach pracy, rozmowach kwalifikacyjnych na wysokie stanowiska czy oficjalnych wydarzeniach firmowych.

Kiedy i jak powinnaś wyglądać profesjonalnie w pracy?



Istnieje kilka przypadków, kiedy powinnaś ubrać się profesjonalnie. Oczywiście, firmy, które wymagają tego rodzaju dress code’u, często podają to w swoich wymaganiach, dlatego podane poniżej sytuacje są przykładowe:

  • udział w imprezie firmowej,
  • formalna prezentacja,
  • praca w formalnym środowisku pracy,
  • kolacja biznesowa,
  • spotkanie z klientem lub wideokonferencja.


Jak uzyskać formalny look? Z pewnością bluzka damska nie wystarczy. U kobiet taki styl często kojarzony jest z garniturami damskimi, marynarką i spódnicą czy spodniami w kant. Ubrania te powinny być w stonowanych kolorach o gładkiej strukturze lub ewentualnie drobnym wzorze jak subtelny prążek czy pepitka. Wybierając spódnicę, najlepiej postawić na ołówkową wykonaną z grubej tkaniny, sięgającej kolan, a stylizację dopełnić szpilkami, bluzką damską i marynarką. Coraz bardziej popularny staje się trend na odważniejsze kolory w garniturach, jak np. zielenie czy czerwienie, jednak wszystko zależy od branży i okazji, dlatego przed założeniem takiego kompletu warto dokładnie sprawdzić okoliczności.

Strój do pracy na luzie - co kupić?



Nie w każdym miejscu pracy obowiązuje dress code, dlatego jeśli masz swobodę w wyborze ubrań do pracy, nie ma potrzeby, by ograniczać się wzorami, kolorami i fasonami rzeczy. W większych firmach często spotyka się też nieformalne piątki tzw. casual friday, które oznaczają, że w ten dzień można podejść do stylizacji bardziej na luzie. A to oznacza dużo możliwości, jednak nadal w granicach rozsądku. Co będzie najlepszym wyborem? Zacznij od tego, w czym czujesz się najlepiej i w jakich kolorach odczuwasz pewność siebie.

stroj-do-pracy


Pamiętaj, że nawet w miejscach, w których nie obowiązuje dress code, musisz czuć się komfortowo i schludnie. Jeśli preferujesz elegancki styl, stawiaj na stonowane kolory. Czujesz, że ubraniem wyrażasz swoją osobowość? Wybierz bluzki damskie podkreślające Twój charakter i dobierz do nich bezpieczniejsze spodnie lub spódnice. Wspominając o bluzkach, odsyłamy do sklepu internetowego Promese, w którym znajduje się mnóstwo propozycji pasujących do jeansów czy bardziej formalnych stylizacji.

Czym kierować się podczas wyboru stroju do pracy?



Wybierając ubrania do pracy, warto kierować się przede wszystkim tym, czy pracodawca wyznaczył jakiekolwiek zasady dotyczące stroju. Niekiedy firmy różnie określają to, co jest dopuszczalne w miejscu pracy, dlatego najlepszą drogą jest zasięgnięcie informacji. Dobrą wskazówką jest też zwrócenie uwagi na strój innych pracowników, dzięki czemu można dostosować swój własny styl. Szczególnie ważny jest też wspomniany casual friday, który w niektórych przypadkach może oznaczać całkowicie luźny outfit, a w niektórych po prostu swobodniejszy, ale nadal biznesowy styl ubioru.

W wyborze stroju do pracy lepiej zachować ostrożność i ubierać się nieco bardziej formalnie niż to konieczne, dopóki nie zrozumiesz, co jest, a co nie jest akceptowalne w pracy. W końcu bardzo łatwo można się pomylić, a tego chcemy uniknąć.