Wiadomości

  • 2 lutego 2022
  • wyświetleń: 957

Branding dla firmy - dlaczego jest tak ważny?

Materiał partnera:

Branding to długotrwały proces budowania nie tylko identyfikacji wizualnej marki, ale przede wszystkim tworzenia jej świadomości na podstawie każdego komunikatu, jaki brand wysyła do potencjalnego Klienta. Wywoływanie pozytywnych skojarzeń z daną marką stało się niezwykle istotne wraz ze wzrostem znaczenia branży e-commerce i rozwojem porównywarek cenowych czy znaczenia internetowych opinii. Proces zakupowy lub poszukiwanie danej usługi w większości przypadków rozpoczyna się od porównania podobnych produktów za pomocą internetu. Potencjalni Klienci nie przywiązują się do danej marki w takim stopniu, jak dawniej.

Branding dla firmy - dlaczego jest tak ważny?


Istotną rolę odgrywa wygoda, cena i przystępność rozwiązań. Przemyślany branding stanowi próbę nie tylko przyciągnięcia Konsumenta za pomocą atrakcyjnej oferty, ale również zatrzymania go na dłużej, dzięki wywołaniu pozytywnych i możliwie długotrwałych skojarzeń.

Co składa się na branding?


Od strony czysto teoretycznej na proces brandingu składa się kilka podstawowych aspektów:

  • nazwa firmy,
  • logo i identyfikacja wizualna,
  • jakość produktu/usługi
  • sposób komunikacji,
  • strategia,
  • historia marki,
  • wartości oraz wizja.


Do zbudowania wywołującego pozytywne skojarzenia brandu nie wystarczy jednak odhaczyć kolejnych punktów z listy i liczyć na zysk. Proces budowania marki przypomina trochę próbę stworzenia powszechnie lubianego bohatera książki, filmu czy gry komputerowej. Na początku określa się podstawy, jak: imię, wygląd czy styl komunikacji. Wraz z rozwojem opowieści nasz protagonista dostaje od twórcy poboczne wątki, ciekawe historie i wszystko to, co kształtuje jego finalny obraz. Aby odbiorca polubił naszego bohatera, jego droga musi być skrupulatnie zaplanowana, ale w niektórych miejscach warto znaleźć odrobinę przestrzeni na kreatywność. Dzięki temu postać lub w przypadku brandingu — marka — wyda się bardziej ludzka, a co za tym idzie, wywoła więcej prawdziwych emocji i pozytywnych skojarzeń.

Cele brandingu



Takie budowanie całej historii marki wpisuje się w trwający od dłuższego czasu trend storytellingu. Reklama już dawno nie jest tylko suchym prezentowaniem produktu w korzystnej cenie. Wiele kreacji i całych kampanii marketingowych stara się wciągać odbiorców w opowieść wywołującą jakieś określone emocje, które potencjalny Klient podświadomie odnosić będzie do danego brandu. Celem brandingu jest właśnie "złapanie" odbiorcy w tę pętlę pozytywnych skojarzeń i wyróżnienie się w ten sposób spośród konkurencji.

Interesuje Cię temat brandingu? Wejdź na https://mavika.pl/branding/ i napisz własną opowieść Twojego brandu.