REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 24 lutego 2022
  • 27 lutego 2022
  • wyświetleń: 7227

[FOTO] Trwa przebudowa linii nr 93 do Oświęcimia. Co wykonano?

W naszym regionie, oprócz przebudowy czechowickiego węzła kolejowego, trwa także inne duża inwestycja kolejowa - modernizacja linii kolejowej nr 93 na odcinku od Czechowic-Dziedzic do Oświęcimia. Jak obecnie wygląda zaawansowanie prac? Zapytaliśmy o tym w spółce PKP PLK.

Przebudowa linii kolejowej nr 93 - 23.02.2022 · fot. mp / czecho.pl


Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii kolejowej nr 93 na odcinku od Czechowic-Dziedzic do Oświęcimia obejmują oprócz torów, sieci trakcyjnej i urządzeń również obiekty inżynieryjne, m. in. mosty i wiadukty. Celem prac jest skrócenie czasu jazdy pociągów, sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże, m. in. z Małopolski na Śląsk oraz zwiększenie dostępności do kolei i komfortu obsługi pasażerów. Co udało się wykonac do tej pory?

- Na odcinku Brzeszcze Kopalnia - Czechowice Dziedzice oddano do eksploatacji nowy tor nr 1. W kwietniu 2022 roku planowane jest oddanie do eksploatacji toru nr 1 na odcinku Oświęcim - Brzeszcze Kopalnia wraz z peronem na przystanku Brzeszcze. W torze pierwszym wykonano już prace na wszystkich obiektach inżynieryjnych. Ułożono nawierzchnię torową, prowadzone są roboty w zakresie sieci trakcyjnej i wykończeniowe - informuje Dorota Szlachta z zespołu prasowego PKP PLK.

Przebudowa linii nr 93 - stacje Brzeszcze oraz Oświęcim · fot. PKP PLK / Przemysław Kubiak, Szymon Grochowski


Istotnym elementem inwestycji są stacje i przystanki. Ich przebudowa ma zapewnić komfort i dostępność do kolei wszystkim podróżnym. Nowe, dostępniejsze perony są już przy jednym z torów na stacji Brzeszcze Jawiszowice oraz na przystankach Jawiszowice Jaźnik, Kaniów i Dankowice. Obiekty są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prowadzone są Jednocześnie prowadzone są prace na szlaku Brzeszcze Kopalnia - Czechowice Dziedzice po stronie toru nr 2. Obecnie obejmują one m. in. roboty ziemne i wzmocnienie podtorza.

Ważną częścią inwestycji PKP PLK na trasie Oświęcim-Czechowice-Dziedzice jest przebudowa stacji Oświęcim. - Na stacji realizowany jest obecnie szeroki front robót budowalnych, obejmujący min. przebudowę 11 torów, w tym 4 tory znajdujące się przy krawędzi peronowej do obsługi ruchu pasażerskiego oraz 2 perony i przejście podziemne. Obecne prace poprzedziły rozbiórki starych elementów infrastruktury kolejowej, które rozpoczęto pod koniec sierpnia ubiegłego roku. Widoczne są już konstrukcje dwóch nowych peronów oraz fundamenty wiat. Powstają poszczególne segmenty przejścia podziemnego. Prowadzone są także roboty zbrojarskie i żelbetowe. Bezkolizyjny trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo na stacji, a mieszkańcy zyskają wygodną komunikację z dwóch stron miasta. W zakresie prac na stacji jest również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego. Obiekt jest na ukończeniu - dodaje przedstawicielka spółki kolejowej.

Przebudowa linii kolejowej nr 93 - 23.02.2022
Przebudowa linii kolejowej nr 93 - 23.02.2022 · fot. mp / czecho.pl


Na trasie Oświęcim - Czechowice Dziedzice, zapewniony jest przejazd pociągów jednotorowo. Zmiany w organizacji komunikacji, tj. wyłączenie z ruchu pociągów przewidziane są na odcinku Oświęcim - Brzeszcze Kopalnia od 21.03.2022r. do 20.04.2022 r.

Jak podsumowuje Szlachta, po dwóch zmodernizowanych i nowych torach linii nr 93, na odcinku od Czechowic-Dziedzic do Oświęcimia, pociągi będą jeździć w czwartym kwartale 2022 roku. Z kolei zakończenie całej inwestycji, w tym przebudowa stacji Oświęcim, planowane jest w czwartym kwartale 2023 roku.

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.