czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 6 maja 2022
  • wyświetleń: 339

Jak pomóc dzieciom utrzymać właściwą wagę ?

Materiał partnera:

Otyłość w dzieciństwie stwarza bezpośrednie zagrożenia dla zdrowia. Rodzice, opiekunowie i nauczyciele mogą pomóc dzieciom w utrzymaniu prawidłowej wagi, pomagając im w wykształceniu zdrowych nawyków żywieniowych i ograniczając pokusy bogate w kalorie.

Whitpress


Wprowadzenie zdrowego stylu życia w młodym wieku jest bardzo ważne. Zdrowy, aktywny styl życia może pomóc w utrzymaniu prawidłowej wagi. Pozwala również zapobiegać schorzeniom, takim jak cukrzyca, choroby serca, astma i wysokie ciśnienie krwi. Więcej możesz znaleźć na stronie ogloszenia24m.pl

Wychowanie rodziny nie zawsze jest łatwe. Jesteście zajęci, podobnie jak wasze dzieci. Stawka jest jednak wysoka. Wprowadzenie zdrowego stylu życia w młodym wieku jest bardzo ważne. Zdrowy, aktywny styl życia może pomóc w utrzymaniu prawidłowej wagi. Pozwala również zapobiegać schorzeniom, takim jak cukrzyca, choroby serca, astma i wysokie ciśnienie krwi. Należy wcześnie wyrobić sobie zdrowe nawyki. Pomogą one w dokonywaniu mądrych wyborów dla dobra całej rodziny. Ponieważ dzieci naśladują swoich rodziców, ważne jest, aby dawać im dobry przykład.

Zdrowe jedzenie do podstawa od pierwszych miesięcy życia



Przede wszystkim dzień rozpocznij od zdrowego śniadania, ponieważ napełnia ono organizm i dostarcza energii na cały dzień. Niech dzieci pomagają w przygotowaniu i planowaniu jednego posiłku w tygodniu, np. śniadania.

Tak często, jak to możliwe, jedzcie razem jako rodzina przy jednym stole. Jeśli nauczycie tego swoje dzieci, one w dorosłym życiu przekażą to swojej rodzinie. Podczas jedzenia nie spieszcie się i gryźcie powoli. Zanim mózg poinformuje organizm, że jesteś najedzony, mija aż 20 minut! Twój mózg będzie szybciej syty, jeśli na talerzu podasz kilka małych porcji różnorodnych pokarmów, np. kolorowych warzyw. Jedz więcej produktów pełnoziarnistych. Przykładem mogą być płatki owsiane, brązowy ryż, żyto i pełnoziarnisty makaron.

Ruch to zdrowie - tego uczą już w przedszkolu



Postaraj się codziennie spędzić od 30 do 60 minut na zajęciach ruchowych, krótsze sesje ruchu w ciągu dnia sumują się. Uwzględnij aktywność fizyczną w codziennym zabieganiu, np. spaceruj z rodziną przed lub po posiłku. Niech czas spędzony z bliskimi będzie zabawą. Spróbujcie być aktywni, strzelając do obręczy lub grając w berka na podwórku. Warto rozważyć także catering dietetyczny www.ogloszenia24m.pl/zdrowie-i-uroda/odchudzanie/

Podczas domowych obowiązków również możesz być aktywny razem z dziećmi. Można na przykład odkurzać, pielęgnować ogród lub wyprowadzać psa na spacer. Takie czynności to dobry sposób na spalanie kalorii. Na wakacjach zadbaj o aktywność fizyczną, np. turystykę pieszą lub rowerową. Opalanie jest przyjemne, ale z wycieczki będziecie mieć więcej satysfakcji i frajdy.

Zredukuj czas spędzany przed telewizorem, komputerem i grami wideo do mniej niż 2 godzin dziennie. Zamiast tego zachęcaj do aktywności fizycznej. Dzieci będą chętniej spędzać czas na podwórku, jeśli zobaczą że rodzicom sprawia to przyjemność.