czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 8 czerwca 2022
  • wyświetleń: 700

Pozycjonowanie - linkbuilding, content, optymalizacja techniczna

Materiał partnera:

Pozycjonowanie strony www lub sklepu e-commerce to w dzisiejszych czasach konieczność. Sprawa jest bardzo prosta. Jeśli chcemy, by potencjalni klienci znaleźli naszą witrynę, musimy zadbać o jej widoczność. Użytkownicy skupiają uwagę wyłącznie na domenach, które znajdują się w czołówce Google, czyli w TOP 10. Jak to wszystko działa? Co warto wiedzieć na temat zwiększania widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Zachęcamy do lektury!

Pozycjonowanie - linkbuilding, content, optymalizacja techniczna


Pozycjonowanie ‒ postaw na rozwój swojego biznesu
Pozycjonowanie to długotrwały i pracochłonny proces. Jest to jednak inwestycja, która się zwróci. Wysoka pozycja to większe zaufanie wśród klientów, wyższy współczynnik konwersji, a co za tym wszystkim idzie, większe zyski. Jakie działania obejmuje pozycjonowanie? Poniżej garść informacji na ten temat.

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne



linkowanie-zewnetrzne-wewnetrzne


Profil wartościowych linków to jeden z istotniejszych czynników rankingowych. Wyróżniamy dwa rodzaje linkowania ‒ linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne.

Linkowanie zewnętrzne



Linkowanie zewnętrzne to sieć linków, które prowadzą na naszą stronę internetową ze źródeł zewnętrznych, czyli z innych witryn. Najlepiej, abyśmy takie linki pozyskiwali z domen o tematyce zbliżonej do naszego biznesu, cieszących się wysokim autorytetem.

Profil wartościowych linków zewnętrznych sprawi, że roboty Google uznają naszą stronę, ze wiarygodną, polecaną, a to poskutkuje wyższą pozycją w rankingu.

Skąd pozyskać takie linki? Dostępne są różne sposoby, są to:

  • Publikacja wpisów na portalach zewnętrznych ‒ publikacja wartościowych artykułów sponsorowanych na portalach zewnętrznych to sposób na zwiększenie ruchu na stronie www i budowę wiarygodności witryny.
  • Wpisy w katalogach firm ‒ do dyspozycji mamy wiele katalogów, w których możemy umieścić wpisy na temat naszej firmy. To prosta, a jednocześnie skuteczna forma linkowania zewnętrznego.
  • Działania w social mediach ‒ linki do naszej strony www bądź sklepu e-commerce możemy też umieszczać we wpisach, które publikujemy w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku.
  • Fora/grupy ‒ fora internetowe, grupy, społeczności to kolejna droga do pozyskiwania linków zewnętrznych. Regularne udzielanie się w takich miejscach ma wiele zalet, nie tylko budowę profilu linków, ale też budowę społeczności wokół marki.
  • Partnerzy i influencerzy ‒ możemy też nawiązać współpracę z influencerami, a także zaproponować wymianę linków naszym partnerom biznesowym.


Linkowanie wewnętrzne



Linkowanie wewnętrzne to linkowanie w obrębie naszej strony www. Przemyślana sieć linków to doskonałe uzupełnienie nawigacji strony, większe szanse, że użytkownik przeklika się między zakładkami, a współczynnik odrzuceń będzie mniejszy.

Ponadto, przemyślana struktura linków wewnętrznych sprawi, że roboty Google będą sprawniej poruszać się po stronie, a to poskutkuje szybszą indeksacją.

Content marketing



Każda firma, chcąca uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, a co więcej, sympatię użytkowników, powinna zadbać o wysokiej jakości content. Publikowane treści muszą być unikalne (duplikaty wewnętrzne i zewnętrzne są niemile widziane przez roboty Google).

Teksty powinny być ciekawe, zawierać odpowiednią liczbę słów i fraz kluczowych (frazy i słowa muszą być rozmieszczone w tekście naturalne, zbyt duże zagęszczenie nie wpłynie korzystnie na widoczność strony). Konieczne są także nagłówki (h1, h2, h4). W nagłówkach dobrze umieścić słowa kluczowe.

Jakiego rodzaju treści powinny znaleźć się na stronie www? Jaki kontent jest konieczny w przypadku sklepów internetowych? Są to:

  • teksty brandowe, na przykład w zakładce o nas, na stronie głównej,
  • treści poradnikowe, czyli artykuły blogowe,
  • teksty produktowe, czyli opisy kategorii produktowych, sprzedawanych artykułów, usług, które świadczymy.


Optymalizacja techniczna



W końcu przechodzimy do trzeciej z wymienionych powyżej kwestii, czyli do optymalizacji technicznej strony www. Optymalizacja techniczna obejmuje takie działania, jak:

  • optymalizacja kodu strony
  • optymalizacja prędkości ładowania
  • optymalizacja metadanych
  • przygotowanie przyjaznych adresów URL
  • wdrożenie certyfikatu SSL
  • usunięcie błędów 404
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
  • optymalizacja nagłówków.


Pozycjonowanie ‒ co jeszcze warto wiedzieć?



pozycjonowanie-co-warto-wiedziec


Co jeszcze warto wiedzieć na temat pozycjonowania? Przede wszystkim działania powinny być dokładnie przemyślane, prowadzone zgodnie z przygotowaną strategią SEO. Ważne są także monitoring prowadzonych prac oraz bieżąca analiza uzyskanych rezultatów.

Pozycjonowanie z 1stplace



Szukasz specjalistów od pozycjonowania? W 1stplace od ponad 10 lat zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów e-commerce. Przeprowadzimy szczegółowy audyt SEO Twojej witryny, przygotujemy strategię działania i rozpoczniemy prace, dzięki którym Twoja strona będzie zajmowała coraz wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Oprócz pozycjonowania zajmujemy się także projektowaniem oraz budową stron i sklepów internetowych, a także kampaniami Google Ads.

Partner wpisu 1stplace.pl - pozycjonowanie google : https://1stplace.pl/pozycjonowanie/

Zapraszamy do współpracy!