Wiadomości

  • 28 czerwca 2022
  • wyświetleń: 692

Czego unikać w branży e-commerce?

Materiał partnera:

Branża e-commerce nieustannie się rozwija i jeszcze długo nie powie ostatniego słowa. Okres pandemii udowodnił, że potencjał tej branży jest trudny do zdefiniowania. W czasach, gdy prawie każdy ma nieograniczony dostęp do internetu coraz łatwiej jest założyć sklep internetowy, ale coraz trudniej go utrzymać.

Whitpress


Czego unikać w branży e-commerce?



Pomimo tak chłonnego rynku e-commerce panuje na nim spora rywalizacja. Każdy podmiot stara się być bardziej konkurencyjny od innego, poszukując wciąż nowych pomysłów na promocję i lepszych rozwiązań biznesowych. To biznes, w którym wygrywa ten kto popełni mniej błędów.

Błędy, jakie popełniają operatorzy sklepów internetowych można podzielić na te stricte techniczne - twarde oraz błędy miękkie wynikające z braku doświadczenia bądź zrozumienia rynku. Do najczęstszych błędów technicznych należą:
  • projekt strony o nieprzejrzystej nawigacji
  • nieatrakcyjne zdjęcia
  • powierzchowne opisy produktów
  • nadmiar informacji i zdjęć
  • towar niezgodny z opisem
  • źle dobrane opakowanie do produktu

Opakowania w branży e-commerce



Przyglądając się jednemu z błędów technicznych, jakim są źle dobrane opakowania produktu, warto uzmysłowić sobie jego znaczenie dla powrotu klienta do sklepu. Być może nie będzie ono miało wpływu na decyzje zakupowe przy pierwszej próbie zakupu, ale przy następnych już tak.

Jednym z najwdzięczniejszych dla obu stron transakcji opakowań są opakowania kartonowe. Dla strony sprzedającej ich atrakcyjność polega przede wszystkim na niskim koszcie oraz wartości jaką niesie powierzchnia kartonu jako nośnik informacji i promocji firmy oraz produktu. Im większy produkt i opakowanie tym większa powierzchnia do wykorzystania. Bardzo często sprzedawcy nie dostrzegają tych możliwości traktując opakowanie produktu wyłącznie jako jego ochronę przez zniszczeniem.

Opakowania z kartonu https://atk-opakowania.pl/kontakt/ są również lekkie i ekologiczne. Ta ostatnia cecha wpisuje się w najbardziej aktualne trendy ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej biznesu i zrównoważonej produkcji. Przygotowując jednak towar do wysyłki warto dokładnie przemyśleć i szczegółowo opracować system pakowania. Zdarza się bowiem, że opakowania kartonowe w e-commerce są elementem promocji ekologicznej dystrybutora czy producenta a jednocześnie, wewnątrz kartonów, oprócz produktu pakuje on wypełnione powietrzem woreczki plastikowe czy styropian. Często można znaleźć je w paczkach, które ich nie potrzebują, ponieważ sam produkt jest już niestety zapakowany w plastik. Taka postawa burzy proekologiczną promocję i może przyczynić się do rezygnacji z kolejnego zakupu. Zwłaszcza w ostatnim czasie, gdy odbiorcy nauczyli się różnicować prawdziwie ekologiczną postawę od greenwashingu.

Opakowania firmowe wyrażają światopogląd



Umiejętny wybór opakowania do produktów z naciskiem na jego recycling i biodegradowalność definiuje światopogląd operatora sklepu internetowego. Co więcej, może on wykorzystać kanał komunikacji jakim jest opakowanie do przekazania klientowi informacji o swoich działaniach proekologicznych. W ten sposób może poddać odbiorcy kilka pomysłów na powtórne wykorzystanie opakowania lub poinformować go w jaki sposób może zutylizować elementy przesyłki.

W przemyśle e-commerce, pozbawionym pośrednika, jakim jest profesjonalny sprzedawca, trzeba wykorzystywać każdą drogę komunikacji z odbiorcą i próbować ten komunikat personalizować. Materiały opakowaniowe w pewien sposób mogą tę lukę wypełnić, stając się rozpoznawalnym atrybutem sprzedawcy. Sprawdź ofertę https://atk-opakowania.pl/produkt/akcesoria-do-pakowania/