Wiadomości

  • 17 stycznia 2023
  • wyświetleń: 509

Jakie korzyści zapewnia pozycjonowanie stron internetowych?

Materiał partnera:

Marketing internetowy pod wieloma względami przeważa nad tradycyjnymi metodami promocji. Jednym z jego istotnych atutów jest możliwość precyzyjnego mierzenia efektów podejmowanych działań. Wszak po umieszczeniu reklamy w prasie, telewizji bądź radiu nie jesteś w stanie dokładnie określić, ilu klientów pozyskałeś. Z kolei pozycjonowanie stron internetowych to technika podlegająca wnikliwej analizie.

Pozycjonowanie w Google dla małych firm


Pozycjonowanie stron internetowych - analiza skuteczności w praktyce



Do dyspozycji masz szereg narzędzi, które pomogą Ci "zmierzyć" poczynione postępy. Część rozwiązań dostarcza samo Google. Do tej grupy zaliczają się następujące usługi:

  • Google Analytics,
  • Google Search Console,
  • Google Trends,
  • Google Keyword Planner.


Wszystkie wymienione narzędzia są dostępne za darmo. Dwie pierwsze pozycje posłużą Ci do sprawdzenia widoczności swojej strony. Więcej możliwości pod tym względem zapewnia Google Analytics. Za jego pomocą jesteś w stanie wnikliwie prześledzić wszystkie zachowania użytkowników na swojej witrynie. Na tej podstawie możesz wyciągnąć wnioski, na których podstawie będziesz mógł wprowadzić zmiany w strukturze strony internetowej.

Trzy ostatnie usługi z powyższej listy przydadzą Ci się do rozplanowania strategii doboru słów kluczowych. Dowiesz się, czego oczekują Twoi odbiorcy i będziesz w stanie precyzyjnie odpowiedzieć na ich potrzeby.

Poza tym istnieje też szeroka gama narzędzi stworzonych przez niezależnych producentów. Różnią się one zakresem funkcjonalności czy też interfejsem. Jeśli chcesz z nich korzystać w szerszym zakresie, konieczne może się okazać wykupienie abonamentu. Prawdopodobnie będziesz jednak w stanie przetestować usługę przez kilka dni za darmo. Wybierz wariant, który zapewni Ci największy komfort użytkowania.

Podczas stawiania pierwszych kroków w dziedzinie pozycjonowania darmowe rozwiązania wystarczą, aby zyskać ogląd sytuacji. W przypadku profesjonalistów korzystanie z płatnych narzędzi jest jednak standardem.

Jakie efekty może przynieść pozycjonowanie stron internetowych?



Pierwszym rezultatem umiejętnie prowadzonej kampanii powinien być wzrost widoczności w ramach wybranych słów kluczowych. Swoją aktualną pozycję jesteś w stanie monitorować przy pomocy wyżej wymienionych usług. W miarę torowania sobie drogi na szczyt wyników wyszukiwania dostrzeżesz wzmożony ruch na Twojej witrynę. Wówczas warto skorzystać z Google Analytics, aby dogłębnie zbadać zachowania użytkowników. Jeżeli odwiedziny nie kończą się konwersją, spróbuj się dowiedzieć, w czym może tkwić problem.

W miarę usprawniania struktury strony internetowej coraz więcej gości będzie stawać się płacącymi klientami. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, zaobserwujesz rosnącą liczbę transakcji. Poza tym mogą pojawić się również liczne zapytania o usługi - spływające drogą elektroniczną bądź telefoniczną. Nie należy też bagatelizować rosnącej świadomości marki. Być może pozycjonowanie stron internetowych sprawi, że zwrócisz czyjąś uwagę, a do sfinalizowania transakcji dojdzie nieco później, np. za pośrednictwem innego kanału promocji.