Wiadomości
- 7 marca 2023
- wyświetleń: 248
5 kroków do międzynarodowej ekspansji Twojej firmy
Materiał partnera:
Coraz więcej polskich firm w swojej strategii biznesowej zakłada wejście na rynki zagraniczne, aby w ten sposób lepiej wykorzystać swój potencjał wzrostu. W dobie powszechnej globalizacji i rozwoju technologicznego międzynarodowa ekspansja jest w zasięgu ręki dosłownie każdej firmy. Jednak sukces tego przedsięwzięcia w dużej mierze zależy od jakości przygotowania całego procesu.

Oto 5 kroków, które należy zrealizować, aby móc osiągnąć założone cele na arenie międzynarodowej.
Krok 1. Analiza rynku zagranicznego
Przed podjęciem decyzji o wejściu na rynki zagraniczne, konieczne jest zebranie jak największej ilości informacji o rozpatrywanych opcjach. Wśród kwestii do przeanalizowania są m.in.: potencjał internacjonalizacji Twojej firmy, potencjał wzrostu rozważanego rynku, potencjał komercyjny grupy docelowej, możliwości i wyzwania finansowe, a także regulacje prawne.
Wiele danych jest dostępnych w Internecie. Część z nich jest jednak publikowana w językach obcych. Od razu na tym pierwszym etapie niezbędne są więc (oprócz kompetencji branżowych) również kompetencje językowe lub zaufany partner taki jak profesjonalne biuro tłumaczeń.
Krok 2. Strategia wejścia na rynek zagraniczny
Gdy masz już wiedzę potrzebną do podjęcia decyzji o ekspansji, przychodzi czas na opracowanie strategii biznesowej. Na tym etapie należy odpowiedzieć sobie na wiele szczegółowych pytań. W którym kraju działać? Otworzyć zagraniczną filię? A może wybrać eksport, franchising lub joint venture? Które produkty i komu oferować? Jak przygotować komunikację marketingową?
Po zatwierdzeniu strategii, zazwyczaj okazuje się, że niektóre związane z nią teksty, materiały i dokumenty potrzebne są w co najmniej dwóch językach - polskim i kraju docelowego. Część z tych treści będzie przecież musiała być przekazana zagranicznym partnerom czy współpracownikom. Znów więc potrzebne będą tłumaczenia, często wysoko specjalistyczne.
Krok 3. Współpraca z partnerami zagranicznymi
Niezależnie od tego, jaką strategię zbudujesz, na pewnym etapie ekspansji będziesz musiał nawiązać współpracę z zagranicznymi partnerami. Mogą to być biura handlowe, prawnicy, dystrybutorzy, pośrednicy lub pracownicy.
We współpracy z zagranicznymi partnerami kluczowe jest zweryfikowanie ich rzetelności i zbudowanie wzajemnego zaufania. Nie ma tu więc miejsca na bariery językowe oraz nieporozumienia czy błędy w komunikacji. Dotyczy to zarówno zwykłych rozmów, jak i formalnych dokumentów. Rzetelne tłumaczenie, często poświadczone przez tłumacza przysięgłego, okazuje się mieć na tym etapie fundamentalne znaczenie.
Krok 4. Certyfikaty i zaświadczenia
Wchodząc ze swoją ofertą na rynki zagraniczne, trzeba mieć na uwadze fakt, że często wymaga to uzyskania odpowiednich certyfikatów, pozwoleń i zaświadczeń. Znajomość języka kraju docelowego bywa potrzebna już na etapie ubiegania się o te dokumenty. Natomiast uzyskane już dokumenty zazwyczaj potrzebne są w dwóch językach - i to w wersji uwierzytelnionej przez tłumacza przysięgłego, gdyż są to dokumenty mające moc prawną.
Krok 5. Tłumaczenia ustne i pisemne
Okazuje się, że tłumaczenia były potrzebne na każdym z wcześniejszych etapów, ale będą też bardzo często niezbędne już po rozpoczęciu działalności za granicą. Trudno bowiem wyobrazić sobie skuteczne funkcjonowanie na jakimkolwiek rynku bez możliwości komunikacji w jego języku. Choć więc w tym zestawieniu tłumaczenia znajdują się dopiero w kroku piątym, to zazwyczaj okazują się one potrzebne już na samym początku planowania ekspansji międzynarodowej.
Nie rób wszystkiego samodzielnie - zaangażuj ekspertów
Aby zwiększyć szansę na sukces, warto do współpracy przy planowaniu ekspansji międzynarodowej zaangażować ekspertów. Dotyczy to również tłumaczeń.
Jeśli chcesz mieć pewność nawiązania współpracy z biurem tłumaczeń, które ma bogate doświadczenie w realizacji usług dla firm działających na arenie międzynarodowej, zapraszamy do kontaktu z firmą Itamar Group. Od ponad 20 lat wspieramy przedsiębiorców wchodzących na rynki zagraniczne, oferując im wysokiej jakości, terminowe i dostępne cenowo przekłady z około 40 języków oraz prawie wszystkich tematów i dziedzin - pisemne, ustne, specjalistyczne i przysięgłe. Skontaktuj się z nami i zapytaj o bezpłatną wycenę!
+48 323 399 600
+48 323 302 160biuro@tlumaczenia.pl
ITAMAR Group Sp. z o.o.
ul. Wyszyńskiego 12/4, 44-100 Gliwice
NIP: PL6312630168