Wiadomości

  • 5 kwietnia 2023
  • wyświetleń: 460

Chcesz osiągnąć lepsze efekty podczas treningu? Postaw na monohydrat kreatyny!

Materiał partnera:

Twoim noworocznym postanowieniem jest wymodelowanie i wyrzeźbienie ciała? Oprócz regularnych treningów i odpowiedniej diety w realizacji celu pomoże Ci monohydrat kreatyny!

monohydrat kreatyny


Wśród osób intensywnie trenujących czy amatorsko uprawiających sport kreatyna zyskała niemałą renomę. Gdy chce się ją suplementować, należy robić to z głową. Warto przy tym wiedzieć, jakie ilości na określoną masę ciała przyjmować, aby w ogóle dostrzec efekty swoich działań. Przydatnych informacji na ten temat dowiesz się z poniższego tekstu.

Monohydrat kreatyny - co to takiego?



Kreatyna jest zaliczana do najbardziej efektywnych suplementów, pobudzających masę mięśniową do wzrostu. Ten związek chemiczny naturalnie występuje w organizmie - jako element nerek, trzustki, wątroby, jąder, mózgu, a także jako budulec mięśni szkieletowych. Kreatyna jest peptydem zbudowanym z aminokwasów takich jak: arginina, metionina i glicyna. Lata 90. ubiegłego wieku i ówczesne narodziny kulturystyki spopularyzowały ją najpierw wśród sportowców, a następnie amatorów zdrowia, tężyzny fizycznej i umięśnionej sylwetki.

Jakie produkty spożywcze zawierają najwięcej kreatyny?



Ci, którzy chcą dostarczać więcej kreatyny do swojego organizmu, powinni sięgać po czerwone mięso lub ryby. W tym pierwszym typie produktu jej zawartość jest na poziomie 4-5 g na każdy kilogram mięsa. Jeśli zaś chodzi o ryby, to trzeba zjeść ich aż kilogram, aby uzupełnić zapas kreatyny o 3-8 g. Mało kto jest w stanie naturalnie przyjąć takie ilości pożywienia, dlatego producenci suplementów stworzyli kreatynę w przystępnej formie tabletek lub proszku. Optymalne jest przyjmowanie około 0,5 g kreatyny na każde 10 kilogramów masy ciała. Sprawdzone i chętnie stosowane produkty kupisz w sklepie internetowym https://www.trec.pl/odzywki-i-suplementy/kreatyna/monohydrat-kreatyny/.

Jakie są właściwości kreatyny?



Liczne właściwości kreatyny sprawiają, że jest ona zalecana w przypadku osób wykonujących regularny trening siłowy i którym zależy na wyrzeźbieniu i uwypukleniu swojej muskulatury. Ćwiczenia polegające na wykorzystaniu siły mięśni będą efektywniejsze, gdy we krwi trenującego będzie odpowiednie stężenie kreatyny. Regularne przyjmowanie tej substancji zwiększa wydolność mięśniową i wytrzymałość treningową o około 5-15%.

Dlaczego warto sięgać po tego typu substancję?



Monohydrat kreatyny to podstawowy składnik bardzo wielu suplementów diety przeznaczonych dla osób amatorsko uprawiających sport. Substancja ta wykazuje właściwości anaboliczne, ergogeniczne i antykataboliczne. Dlatego też jest polecana wszystkim tym osobom, którym zależy na bardziej umięśnionej, budzącej respekt i wyrzeźbionej sylwetce. Dzięki kreatynie możliwy jest szybszy przyrost masy ciała w ujęciu mięśniowym, a nie tłuszczowym. Monohydrat kreatyny ma udowodnioną klinicznie biodostępność, a także efektywność działania. Użytkownicy cenią ją za zwiększenie wytrzymałości i siły mięśni, wydolności organizmu, a przez to możliwość dłuższego i bardziej skutecznego treningu. Sprzyja też ona szybszemu powrotowi do pełni sił po wyczerpujących sesjach ćwiczeniowych.