Rozrywka
- 23 grudnia 2016
- wyświetleń: 1650
W Klubie Miasto wystąpią: Bob One & Bas Tajpan & Vixen
Materiał partnera:
Już w piątek 23 grudnia 2016 roku w Bielsku-Białej w Klubie Miasto wystąpią: BOB ONE & BAS TAJPAN & VIXEN.
Bilety w cenie: 25/30 zł są do nabycia w następujących punktach sprzedaży: 1. Klub Miasto, Pl. Mickiewicza 2, Bielsko-Biała
2. Pigal Cafe, ul. Przechód, Bielsko-Biała
3. Rock Galeria, Rynek 6, Bielsko-Biała
4. Rock Galeria, Staszica 7, Bielsko-Biała.
2. Pigal Cafe, ul. Przechód, Bielsko-Biała
3. Rock Galeria, Rynek 6, Bielsko-Biała
4. Rock Galeria, Staszica 7, Bielsko-Biała.
Vixen (właśc. Dariusz Szlagor) polski raper, wokalista i producent muzyczny, rocznik '89, ur. w Żywcu, wychowany w Czańcu (woj. śląskie), aktualnie mieszkający w Warszawie. Autor kilkunastu płyt. Po wyjściu z tzw. podziemia kojarzony głównie z Rysiem Peją, który jest wydawcą trzech jego solowych albumów.
Jako 11-letni chłopak Vixen pobiera lekcje gry na pianinie, a następce na trąbce. W 2001 r. zaczyna fascynować się hip-hopem. Już wtedy próbuje swoich sił jako beatmaker, autor tekstów i MC. Przygodę z rapem rozpoczyna wspólnie z kolegami „z podwórka”, Beksonem aka Bexem i ze Spikem. Pierwszy solowy album, „Nowy Sezon”, nagrywa w wieku 16 l. w należącym wówczas do Nasera studiu Kometa. Z Naserem podejmie w przyszłości szerszą współpracę. W 2006 r. ukazuje się 2. tzw. nielegal artysty, „Rozsypana układanka”. Przez użytkowników nieistniejącego już dziś portalu rap-style.pl krążek zostaje uznany za najlepszy podziemny album roku. W 2006 r. pojawia się również undergroundowy mixtape „Inwazja”. Rok później - album „Vixtape” będący pierwszym z cyklu „Vixtape'ów” (pozostałe części wychodzą w 2009 i 2010 r.).
Jeszcze przed maturą Vixen rozpoczyna prace nad wspólną płytą z Naserem. Ich owocem jest wypuszczona w 2008 r. EP-ka pt. „Kody dostępu”. Oprócz tekstów Szlagor odpowiada na niej za wszystkie podkłady. Jako MC dzieli oczywiście przestrzeń z Naserem. Wydawnictwo promuje klip do tytułowego numeru, w którym gościnnie pojawia się Massey. Warto dodać, że „Kody dostępu” to pierwsza profesjonalnie zrealizowana płyta Vixena (choć nie solowa, bo nagrana w duecie). Mimo jej dobrego przyjęcia obaj raperzy stawiają na karierę solową.
Vixen szybko rozwija swój warsztat producencki, dzięki czemu dostrzega go Rychu Peja. Na wydaną w 2008 r. płytę „Styl Życia G'N.O.J.A.” Peji trafia bit Vixena do utworu „De najsłodsza w mieście”. W tym samym roku produkcje Vixena pojawiają się również na wielu innych legalnych wydawnictwach, takich jak np.: „Człowiek z blizną” Massey'a czy „Wszystko albo nic” Sandry. Po wydaniu w styczniu 2009 r. „Vixtape'u 2” i bardzo dobrym feedbacku odnośnie do promujących go numerów, takich jak: „Romantyczka” i „Pytania bez odpowiedzi”, Vixenem zaczynają się interesować kolejni czołowi gracze polskiego hip-hopu.
Rok później za sprawą „New-Tonu” następuje legalny debiut fonograficzny Vixena. Artysta jest nie tylko autorem wszystkich znajdujących się na płycie tekstów i bitów, ale wydaje ten album własnym sumptem i wprowadza go do oficjalnej sprzedaży w salonach sieci Empik. Gościnnie na krążku udzielają się: Peja, Massey, Sandra, Młodziak aka Młody M, DJ Motyl i Narine. Vixen nie przestaje koncertować. Pojawia się też jako gość i autor bitu na płycie „Na serio” Peji (utwór pt. „To co robimy”).
W 2010 r. Vixen nawiązuje współpracę z Rahimem. Na „Podróżach po amplitudzie”, pierwszym solowym albumie żywej legendy polskiego rapu, pojawiają się aż cztery bity autorstwa Vixena - są to podkłady do utworów: „Sekunda”, „M-ów”, „Napinka” i „Kropeczka”. Na wydaną jeszcze w tym samym roku „Amplifikację” Rahima, czyli płytę z remixami utworów z „Podróży...”, trafiają dwa remixy Vixena - „Sekunda” i „Dzisiaj”.
W czerwcu 2011 r. ukazuje się kolejny solowy krążek Vixena zatytułowany „Rozpalić tłum”. Jego wydawcą jest należąca do Peji firma fonograficzna RPS Enterteyment. Album promują 4 single: tytułowy „Rozpalić tłum”, „Świeczki na wietrze”, „Zdrowie gospodarza” i „Mayday Mayday”, w którym rapera wspiera białostocka Fabuła. Wszystkim singlom towarzyszą teledyski.
Zdolny MC zwraca w tym czasie uwagę portalu Popkiller.pl, którego przedstawiciele zapraszają go do udziału w 1. edycji „Młodych Wilków”, akcji promującej twórczość dobrze zapowiadających się raperów. Vixen staje w jednym szeregu m.in. z takimi raperami, jak: Bonson, Bisz, Tau (wówczas Medium), Gedz, Białas czy Śliwa. Każdy z uczestników nagrywa jeden solowy utwór, który finalnie trafia na podsumowującą ten projekt płytę. Ponadto na zaproszenie organizatorów raperzy nagrywają wspólnie utwór „Na front”, za którego warstwę muzyczną odpowiada O.S.T.R. Do utworu powstaje też teledysk, który promuje całą inicjatywę. Zamieszanie wokół płyty „Młodych Wilków Popkillera” powoduje wzrost zainteresowania Vixenem. Jego solowy utwór „Masochiści” zbiera znakomite opinie wśród słuchaczy i staje się jednym z flagowych numerów całego albumu.
W listopadzie 2011 r. ukazuje się 5. solowy album studyjny donGURALesko pt. „Zaklikacz deszczu”. Na płytę trafia bit 22-letniego wówczas Vixena. Na jego podkładzie do Gurala dogrywa się również Miodu (utwór pt. „Toczy się (Mikrokosmos)”). Numer staje się pierwszym singlem promującym album i powstaje do niego teledysk.
Jako że Vixen to jeden z najpłodniejszych artystów na rodzimej scenie rapowej, jego kolejny solowy album ukazuje się już w listopadzie 2012 r. Na „Kontinuum” artysta znów występuje w roli rapera i producenta większości utworów. Dodatkowo staje się autorem (zatytułowanej tak samo jak płyta) książki motywacyjnej, która dołączana jest do edycji specjalnej wydawnictwa. Tym krążkiem Vixen ugruntowuje swoją pozycję w środowisku hip-hopowym. Zyskuje szacunek zarówno weteranów, jak i młodych graczy (na płycie wspierają go m.in.: Bisz i Młody M) polskiego rapu.
W 2013 r., tuż po ukończeniu studiów, Vixen przeprowadza się do stolicy. Pracuje tam nad materiałem na kolejny album, poznaje ludzi, inspiruje się nowym miejscem. Zebrane doświadczenia pozwalają mu na zarejestrowanie nagrań na „Loco Tranquilo” (czerwiec 2014 r., 3. solowy album Vixena spod szyldu RPS Enterteyment). Na krążku pojawiają się m.in.: Kuba Knap i Buka. „Loco Tranquilo” uznane zostaje za płytę roku przez kultowy portal Hip-hop.pl oraz „WuDoo”, hip-hopowy magazyn muzyczny Asi Tyszkiewicz na antenie Polskiego Radia Szczecin. Vixen wyprzeda w tym rankingu m.in. Tedego z „Kurtem Rolsonem” czy Tego Typa Mesa z albumem „Trzeba było zostać dresiarzem”. Niedługo później T-Mobile-Music.pl przyznaje promującemu płytę „Loco Tranquilo” singlowi „Ahooj” tytuł 2. najlepszego numeru rapowego 2014 r. Ten sam utwór w hip-hopowym podsumowaniu roku portalu CGM.pl trafia na pozycję 5. Właśnie wtedy artysta podejmuje decyzję, aby rozstać się z ówczesnym wydawcą i podjąć próbę usamodzielnienia się.
Czując wiatr w żaglach, jeszcze w grudniu 2014 r. postanawia wydać własnym sumptem „Paradox EP”. Na płytę trafia 6 utworów wyprodukowanych przez samego Vixena i 3 autorstwa Johnny'ego Beatsa. Gościnnie na krążku udziela się DJ Bulb oraz Pi (zwycięzca konkursu na najlepszą zwrotkę zorganizowanego przez Vixena dla podziemnych raperów). Cały album jest wynikiem penetracji ludzkiej podświadomości, co przejawia się w niespokojnych, enigmatycznych bitach oraz filozoficznych tekstach. Jak mówi sam artysta: Paradox EP zamyka i jednocześnie otwiera nowy rozdział w moim życiu i w mojej działalności muzycznej.
W sierpniu 2015 r. ukazuje się z kolei „Archiwalnie EP”, płyta zawierająca numery Vixena na bitach 101 Decybeli. Pojawia się na niej 6 utworów zarejestrowanych w latach 2010—2011 - producent „odkopuje” je specjalnie dla fanów Vixena ceniących sobie starsze nagrywki rapera. EP-ka umożliwiać ma ocenę rozwoju artystycznego Vixena na przestrzeni ostatnich kilku lat.
W grudniu tego samego roku raper otrzymuje propozycję wydawniczą od Rahima. Ofertę tę bez wahania przyjmuje.
2016 r. to dla Vixena czas intensywnych prac nad pierwszym w MaxFloRec (a czternastym w ogóle) albumem, „Vixtorią”. W czerwcu tego roku na MaxFloRecTV trafia 1. singiel zapowiadający płytę. Utwór nosi tytuł „Falala”, a gościnnie (w chórkach) pojawia się w nim znana m.in. z Przeglądu Piosenki Aktorskiej Mery Spolsky. Numerowi towarzyszy wyjątkowy teledysk nakręcony przez grupę Sky Piastowskie na malowniczej Islandii. 3 miesiące później do sieci trafia 2. wideo zwiastujące album. Jest to obraz utworu pt. „Smart Fucking Phone” z gościnnym udziałem Oxona. Kolejnym singlem zapowiadającym album zostaje numer tytułowy. Wizualizację „Vixtorii” stanowi klimatyczny mash-up stworzony przez Improbros. „Vixtoria” zawiera 12 zróżnicowanych stylistycznie utworów, z których część utrzymana jest w klimacie stricte hip-hopowym. Część bliska jest natomiast gatunkom, takim jak: rock, rock'n'roll, dubstep, future bass, a nawet piosenka aktorska.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Klub Miasto
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Klub Miasto" podaj