czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Reklama

Wiadomości

  • 11 lutego 2022
  • 13 lutego 2022
  • wyświetleń: 8277

"Przebudowa węzła nie rozwiąże głównego problemu stacji"

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa węzła kolejowego "Czechowice-Dziedzice"" podaj

Przebudowa stacji Czechowice-Dziedzice nie rozwiąże jej głównego problemu, jakim jest kolizyjne przecięcie dwóch ważnych linii kolejowych - tak wynika z raportu spółki PKP PLK, do którego dotarł branżowy dwumiesięcznik "Z biegiem szyn". Inwestycja trwa od lutego 2020 roku, a jej koszt to 1,4 mld zł.

peron, stacja, czechowice dziedzice, kolej, znak, nazwa
fot. wpk / czecho.pl


Raport PKP PLK, na który powołuje się dwumiesięcznik "Z biegiem szyn", zwraca uwagę, że głównym problemem stacji Czechowice-Dziedzice jest kolizyjne przecięcie linii Katowice - Bielsko-Biała i Zebrzydowice - Trzebinia.

- Trwająca obecnie inwestycja, której koszt to 1,4 mld zł, wcale jednak tego problemu nie rozwiąże. W 2014 roku, na etapie tworzenia studium wykonalności, rozważano budowę estakady, lecz ostatecznie nie weszła ona w zakres inwestycji. Układ stacji Czechowice-Dziedzice pozostanie więc kolizyjny i nadal będzie ograniczać przepustowość ruchliwych ciągów zbiegających się w tym węźle - czytamy w artykule.

"Z biegiem szyn" zauważa także, że przebudowa stacji Czechowice-Dziedzice jest współfinansowana z instrumentu CEF. Tymczasem rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 1316/2013, które ustanowiło instrument CEF, określa, że jego celem jest finansowanie przedsięwzięć eliminujących wąskie gardła i zwiększających przepustowości. - Efektywnie wykorzystujemy środki instrumentu finansowego CEF - oznajmił mimo to prezes PKP PLK Ireneusz Merchel w styczniu 2022 roku. - Utrzymamy ten trend w kolejnych latach - zapewnił.

Inwestycja polegająca na przebudowie czechowickiego węzła kolejowego trwa od lutego 2020 roku, a jej koszt to 1,4 mld zł. W jej ramach do tej pory zmodernizowano m.in. tory, wybudowano nowy most na Wiśle, a podróżni mogą korzystać z nowych peronów w Zabrzegu oraz jednego na stacji Czechowice-Dziedzice. Termin zakończenia robót planowany jest na październik 2023 roku.

mp / czecho.pl

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Przebudowa węzła kolejowego "Czechowice-Dziedzice"

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa węzła kolejowego "Czechowice-Dziedzice"" podaj